Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Erfarenheter från uppsatshandledning med fokus på progress och grupp

Abstract
Vår arbetsgrupp vill presentera och diskutera erfarenheter från handledning av magisterstudenter i Projektledning på Handelshögskolan. Handledningen genomförs vid schemalagda veckovisa gruppseminarier, där varje seminarium fokuserar på ett tema i uppsatsen; Inledning, Metod, Analys osv.
Syftet med att arbeta i gruppseminarier är att effektivisera lärandet och arbetets progress både för enskilda studenter men även totalt för gruppen. Erfarenheter och forskning visar att lärandet, och därmed kvaliteten i slutresultatet, ökar när studenterna exponeras för andras sätt att lösa liknande uppgifter och när de får formulera sina tankar om andras sätt att lösa uppgifter. Upplägget stimulerar också till en kontinuerlig progress i arbetet med studien och skrivprocessen, vilket erfarenhetsmässigt visat sig vara positivt för att bli klar i tid.
Studenterna delas in i handledningsgrupper med fyra till fem gruppmedlemmar utifrån bland annat, ämnestema och/eller metodval. Handledningsgrupperna är fasta men handledarna roterar. Inför varje handledningsseminarium lämnar studenterna in sin aktuella uppsatstext, läser aktuella delar av de andra gruppmedlemmarnas texter och förbereder återkoppling utifrån det aktuella seminariets fokusfrågor. Handledarna förbereder sig genom att läsa inlämnade texter och förbereda återkoppling.
Vi kommer att presentera kursupplägg, erfarenheter från de senaste åren och kommentarer från studenter.