Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kursutveckling med hjälp av fsQCA

Abstract
Starten är en metodkurs för doktorander som Alexander Sukhov gav under våren 2022. Metodiken heter Fussy Set Qualitative Comparative Analysis och handlar i princip om att ”översätta” verbala data till numeriska för analys, datamängden kan vara liten, och resultatet kan bli att det finns flera vägar till önskat resultat, dvs man tittar inte ndast på en parameter i taget utan fler. Jag valde att göra en enkät med studenter i en ny kurs MSGB49, (Produktionssystem) för att försöka ta reda på vilka undervisningsformer som ger positiv effekt på deras lärande. Vi har snålt med resurser i våra kurser, så det gäller ju att lägga dem på rätt ställe. Jag bifogar materialet jag skrev, presenterade och examinerades på i kursen, men gör en mer publikvänlig version om jag deltar. Resultatet av undersökningen visar bland annat att Problembaserad inlärning i vår Lean Factory är önskvärt, liksom behovet av att ändra kurslitteratur. Inputen från undersökningen gav betydligt mer och tydligare struktur för förändringar i kursen än de vanliga ÖKA-enkäterna. Efter enkäten genomfördes vissa kompletterande ostrukturerade intervjuer med studenterna, och årets kurs håller just nu på att genomföra sin enkät.

Mvh JanErik