Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hur kan vi göra både kurser och program mer studentcentrerade?

Abstract

Som en del av KK-projektet Pro2BE Avans Bioekonomi anordnades tillsammans med UPE två workshopar om ABC-metoden. Vid de båda workshoparna arbetades med att planera nya kurser med hjälp av ABC-metoden för att säkerställa en studentcentrerad design. Det blev tydligt att ABC-metoden är ett bra verktyg för att designa kurser, men också att den kan vara ett verktyg för att se över en hel programstruktur. Speciellt användbar för att följa progression inom programmet, exempelvis vetenskapligt skrivande och användandet av digitala verktyg. Det innebär att ABC-metoden kan vara ett verktyg för att arbeta med programutveckling. Huvudfokus är att få in studentcentrerat lärande i fler moment under utbildningen. I programmatriserna visar man hur de kurser studenterna går på ett program tillsammans gör att de når de nationella målen för programmet.
Presentationen kommer att visa hur ABC-metoden har använts för en genomgång för programmen Civilingenjör samt Högskoleingenjör Energi- och Miljöteknik.

Författare/Authors

Gunilla Carlsson-Kvarnlöf, Jonas Berghel, Magnus Ståhl