| Författare/Author | Titel/Title |
| David Olsson, Ala Sarah Alaqra, Peter Bellström | Spel som språngbräda till hållbarare samhällen |
| Helén Williams | Inner Development Goals för att tydliggöra känslor och utvärdera förmågor i utbildning för hållbar utveckling |
| Inga-Lill Nilsson, Cecilia Hellekant | Hållbar kunskapsspridning och öppna kursböcker – är det möjligt? |
| Erik Persson Pavlovic | Pedagogiska metoder för att undervisa om risk- och miljöfrågor: speldesign över ämnesgränser |
| Teresa Berglund, Peter Lampert | Att implementera handlingskompetens för bevarande av biologisk mångfald i lärarutbildningen i biologi och naturkunskap |
| Katharina Rahnert | Kognitiv dissonans – Reflektioner kring en högskolepedagogisk metod för hållbarhetsrelaterade frågor i företagsekonomi |
| Phuong Bui, Mirela Vinerean-Bernhoff | Understanding Pre-service & In-service Mathematics Teachers’ Engagement with Generative AI: Implications for Sustainable Educational Practice |
| Ulrik Terp, Jenny Friedl | Är det meningsfullt att lägga tid på att lära studenter hur de ska studera? |
| Malin Wik, Ala Sarah Alaqra | From gaming to equality: Increasing students’ reflection on sustainability |
| Mattias Johansson | Vad har psykologi med hållbarhet att göra? En presentation av det nya mastersprogrammet i psykologi med inriktning framtid och global överlevnad |
| John Johansson, Lena Lid Falkman | Kan man lära studenter att kommunicera? |
| Karin Thörne, Ann Erlandsson | Att förbereda biologistudenter för framtidens arbetsmarknad: En Studie om användning och faktagranskning av generativ AI i cellbiologiundervisning |
| John Johansson | AI, studenter och läraren – en praktisk modell |
| Emil Mörk | Hållbar utveckling i antropocen – en omöjlig vision? |