Bidrag/Contributions

Författare/AuthorTitel/Title
David Olsson, Ala Sarah Alaqra, Peter BellströmSpel som språngbräda till hållbarare samhällen
Helén WilliamsInner Development Goals för att tydliggöra känslor och utvärdera förmågor i utbildning för hållbar utveckling
Inga-Lill Nilsson, Cecilia HellekantHållbar kunskapsspridning och öppna kursböcker – är det möjligt?
Erik Persson PavlovicPedagogiska metoder för att undervisa om risk- och miljöfrågor: speldesign över ämnesgränser
Teresa BerglundImplementing action competence for sustaining biodiversity in biology teacher education
Katharina RahnertKognitiv dissonans – Reflektioner kring en högskolepedagogisk metod för hållbarhetsrelaterade frågor i företagsekonomi
Phuong Bui, Mirela Vinerean-BernhoffUnderstanding Pre-service & In-service Mathematics Teachers’ Engagement with Generative AI: Implications for Sustainable Educational Practice
Ulrik Terp, Jenny FriedlÄr det meningsfullt att lägga tid på att lära studenter hur de ska studera?
Malin Wik, Ala Sarah AlaqraFrom gaming to equality: Increasing students’ reflection on sustainability
Mattias JohanssonVad har psykologi med hållbarhet att göra? En presentation av det nya mastersprogrammet i psykologi med inriktning framtid och global överlevnad
John Johansson, Lena Lid FalkmanKan man lära studenter att kommunicera?
Karin Thörne, Ann ErlandssonAtt förbereda biologistudenter för framtidens arbetsmarknad: En Studie om användning och faktagranskning av generativ AI i cellbiologiundervisning 
Mattias JohanssonNy seminarieserie våren 2026! Fördjupning av Inner Development Goals (IDG)
Emil MörkHållbar utveckling i antropocen – en omöjlig vision?
Insända bidrag