{"id":2659,"date":"2021-11-25T11:21:23","date_gmt":"2021-11-25T10:21:23","guid":{"rendered":"https:\/\/sola.kau.se\/keeponteaching\/?p=2659"},"modified":"2022-05-18T13:53:16","modified_gmt":"2022-05-18T11:53:16","slug":"torgny-roxa-om-att-forbattra-undervisningskultur","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sola.kau.se\/keeponteaching\/torgny-roxa-om-att-forbattra-undervisningskultur\/","title":{"rendered":"Torgny Rox\u00e5 om att f\u00f6rb\u00e4ttra undervisningskultur"},"content":{"rendered":"\n

I sin presentation vid UPEs konferens Redefining Learning Spaces 2021 delade Torgny Rox\u00e5<\/em> med sig av sina erfarenheter fr\u00e5n att utveckla akademisk undervisningskultur vid Lunds universitet. Det handlar en hel del om att anv\u00e4nda studenters kursv\u00e4rdering och l\u00e4rares kursutv\u00e4rdering som ett verktyg f\u00f6r att under l\u00e5ng tid gradvis skapa positiv f\u00f6r\u00e4ndring. <\/em><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n

Torgny Rox\u00e5 har varit en akademisk utvecklare i \u00f6ver 30 \u00e5r vid Lunds universitets tekniska fakultet. Uppgiften har varit att st\u00f6tta l\u00e4rare i deras str\u00e4van att f\u00f6rb\u00e4ttra studenternas l\u00e4rande. <\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n