Workshop i två delar för dig som är programledare/ kursansvarig och just nu planerar för programstart under osäkra förutsättningar

Anmälan Höstterminsstart online

Nya riktlinjer har förändrat förutsättningarna. Hur mycket online kommer vi att behöva vid programstarten och i första kurserna? Vilka situationer måste vi ha beredskap för?

Vi kommer att visa och hitta vägar för hur ni kan starta era utbildningsprogram och de första kurserna om studenterna inte kommer att finnas på campus i den vanliga utsträckningen.

Workshop 1

• Vad vill ni åstadkomma?  Interaktiv inventering av era utmaningar och idéer.
  • Vad är annorlunda online? Hur skapar jag en fungerande studiemiljö för studenterna om de inte finns på campus som vanligt?
  • Hur gör jag då? – Konkreta handgrepp i våra verktyg.
  • Vem behöver ni bjuda in? – Inför workshop 2

Workshop 2

• Open Space – agendaskrivande utifrån vad ni behöver och vad ni kan bidra med

Varje workshop är på 2 timmar och genomförs via zoom. Länk kommer i bekräftelsen.

Hör av dig till upe@kau.se om du har frågor om workshopparna.