Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Konstruktiv länkning (CA-2408)

Kursen syftar till att deltagaren ska kunna utveckla och kvalitetssäkra kurser inom det egna huvudområdet med hjälp av konstruktiv länkning.

I kursen använder deltagarna konstruktiv länkning praktiskt för utveckling av en ny eller en befintlig kurs från sin egen vardag.

Kurserna CA och RRR kan med fördel läsas samtidigt. Projektarbetena som författas i kurserna får gärna ha beröringspunkter med varandra men behöver emellertid kunna bedömas vart och ett för sig.

Course objectives

Efter avslutad kurs ska deltagaren kunna:

  1. Tillsammans med andra diskutera hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas genom konstruktiv länkning inom det egna huvudområdet, med förankring i aktuell högskolepedagogisk forskning
  2. Formulera lärandemål, examinationsformer och undervisningsaktiviteter som är relevanta i förhållande till examina inom det egna huvudområdet.
  3. Visa kunskap om relevanta nationella och lokala regelverk som styr den högre utbildningen samt det egna lärosätets resurser för att bedriva en inkluderande, rättvis och rättssäker utbildning.
Course Literature

Kursbok:

  • Biggs, J. B. & Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university: what the student does. Maidenhead: OpenUniversity Press.
  • Vetenskapliga artiklar och exempelmaterial tillhandahålls av kursledaren.
Target Group
Lärare och doktorander som vill utveckla och dokumentera sin kompetens inom området grundläggande pedagogisk skicklighet.
Schedule
  • 2024-08-20		13:15-17:00		Träff 1 (tillsammans med RRR-kursen)
  • 2024-08-21		15:15-17:00		Träff 2
  • 2024-08-27		13:15-16:00		Träff 3 (tillsammans med RRR-kursen)
  • 2024-09-03		10:15-12:00		Träff 4
  • 2024-09-10		13:15-16:00		Träff 5 (tillsammans med RRR-kursen)
  • 2024-09-17		15:15-17:00		Träff 6
  • 2024-09-24		13:15-16:00		Träff 7 (tillsammans med RRR-kursen)
  • 2024-10-03		09:15-17:00		Träff 8: Avslutande seminarium
Contribute to SUHF:s guidelines
  • 1
  • 5
  • 7
Status: Closed
Course period: 2024-08-20 - 2024-10-03
On campus
Hours of commitment: 40
Limit of enrollment: 24
Instructor(s):
author-avatar

Mikael Svanberg