Konstruktiv länkning (CA-2601)

Kursen syftar till att deltagaren ska kunna utveckla och kvalitetssäkra kurser inom det egna huvudområdet med hjälp av konstruktiv länkning.

I kursen använder deltagarna konstruktiv länkning praktiskt för utveckling av en ny eller en befintlig kurs från sin egen vardag.

Arbetet redovisas i en individuellt författad skriftlig rapport som diskuteras under ett seminarium.

Course objectives

Efter avslutad kurs ska deltagaren kunna:

  1. Tillsammans med andra diskutera hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas genom konstruktiv länkning inom det egna huvudområdet, med förankring i aktuell högskolepedagogisk forskning
  2. Formulera lärandemål, examinationsformer och undervisningsaktiviteter som är relevanta i förhållande till examina inom det egna huvudområdet.
Course Literature
  • Biggs, J., Tang, C., & Kennedy, G. (2022). Teaching for Quality Learning at University. 5e. McGraw-Hill Education.
  • Vetenskapliga artiklar och exempelmaterial tillhandahålls av kursledaren.
Target Group
Lärare och doktorander som vill utveckla och dokumentera sin kompetens inom området grundläggande pedagogisk skicklighet.
Schedule
  • 2026-01-13		15:00-17:00		Träff 1
  • 2026-01-27		15:00-17:00		Träff 2
  • 2026-02-10		15:00-17:00		Träff 3 
  • 2026-02-24		15:00-17:00		Träff 4
  • 2026-03-10		08:30-12:00		Träff 5 
Contribute to SUHF:s guidelines
  • 1
  • 7
Status: Open
Course period: 2026-01-13 - 2026-03-10
On campus
Hours of commitment: 40
Limit of enrollment: 24
Instructor(s):
author-avatar

Mikael Svanberg

Login to register

Logga in för att registrera dig på den här kursen/Please log in to register for this course