Valideringsseminarium/Validation seminar_2509
Start date: 2025-09-19
I universitetets nya, flexibla modell för behörighetsgrundande högskolepedagogisk utbildning sker validering vid särskilda seminarier. Dessa bygger på att deltagarna presenterar en pedagogisk meritportfölj/Welcome to validate your educational merit portfolio! In the university’s new, flexible model for required professional training for academic teaching, validation takes place at special seminars. These are based on the participants presenting a pedagogical portfolio.
Skapa en tillgänglig lärmiljö (STL-2511)
Start date: 2025-11-05
I denna kurs får du ”möta” personer som har olika förutsättningar för sitt lärande och lära dig hur du konkret och med enkla medel kan stötta dem i deras studier. Du kommer att arbeta praktiskt med egen kurs för att skapa en mer tillgänglig digital arbetsmiljö.
Stötta dina studenters skrivande (SSS-2510)
Start date: 2025-10-14
Kursen riktar sig till universitetslärare som vill utveckla kunskap om akademiskt skrivande och strategier för att stödja studenters skrivutveckling.
Open Networked Learning (ONL-2509)
Start date: 2025-09-15
The participants will work in Problem Based Learning (PBL)-groups investigating different topics regarding flexible and online teaching and learning, such as digital literacies, openness and design for online and blended learning.
Supervising PhD students (DHU-2509-eng)
Start date: 2025-09-09
Through the course, participants improve their understanding of the different ways of supervising and offering doctoral-level education in different subjects and scholarly traditions, writing doctoral theses in different disciplines, research ethics and current national and local regulations.
Doktorandhandledarutbildning (DHU-2509-swe)
Start date: 2025-09-09
Utbildningen utgår från deltagarnas egna erfarenheter av att bli handledda och av att handleda på olika nivåer. I kursen bearbetas och fördjupas dessa erfarenheter via forskningsperspektiv på handledning, textarbete och egna undersökningar.
Seminarieserie AI_2503
Start date: 2025-03-12
Valideringsseminarium/Validation seminar_2505
Start date: 2025-05-21
I universitetets nya, flexibla modell för behörighetsgrundande högskolepedagogisk utbildning sker validering vid särskilda seminarier. Dessa bygger på att deltagarna presenterar en pedagogisk meritportfölj/Welcome to validate your educational merit portfolio! In the university’s new, flexible model for required professional training for academic teaching, validation takes place at special seminars. These are based on the participants presenting a pedagogical portfolio.
Valideringsseminarium/Validation seminar
Start date: 2024-05-24
I universitetets nya, flexibla modell för behörighetsgrundande högskolepedagogisk utbildning sker validering vid särskilda seminarier. Dessa bygger på att deltagarna presenterar en pedagogisk meritportfölj/Welcome to validate your educational merit portfolio! In the university’s new, flexible model for required professional training for academic teaching, validation takes place at special seminars. These are based on the participants presenting a pedagogical portfolio.
Chat-GPT & AI: Academic Integration (AI-2508)
Start date: 2025-08-21
The course, “Chat-GPT & AI: Academic Integration,” is designed to provide participants with an insight into the world of AI-based tools, with a special focus on Chat-GPT.
Open for registration
Chat-GPT & AI: Academic Integration (AI-2508)
Start date: 2025-08-21
The course, “Chat-GPT & AI: Academic Integration,” is designed to provide participants with an insight into the world of AI-based tools, with a special focus on Chat-GPT.
Handledarkurs för självständiga arbeten (HSA-2508)
Start date: 2025-08-26
Träffarna innehåller föreläsningar och diskussioner, som bygger på egna litteraturstudier samt undersökningar av handledningspraktiken.
Konstruktiv länkning (CA-2508)
Start date: 2025-08-28
Kursen syftar till att deltagaren ska kunna utveckla och kvalitetssäkra kurser inom det egna huvudområdet med hjälp av konstruktiv länkning.
Undervisa på universitetet: Ramar, regler och resurser (RRR-2509)
Start date: 2025-09-04
I kursen introduceras universitetslärare till tjänstemannauppdraget genom regelverk för universitetsutbildning, såsom grundläggande lagstiftning, regler och lokala styrdokument.
Doktorandhandledarutbildning (DHU-2509-swe)
Start date: 2025-09-09
Utbildningen utgår från deltagarnas egna erfarenheter av att bli handledda och av att handleda på olika nivåer. I kursen bearbetas och fördjupas dessa erfarenheter via forskningsperspektiv på handledning, textarbete och egna undersökningar.
Supervising PhD students (DHU-2509-eng)
Start date: 2025-09-09
Through the course, participants improve their understanding of the different ways of supervising and offering doctoral-level education in different subjects and scholarly traditions, writing doctoral theses in different disciplines, research ethics and current national and local regulations.
Open Networked Learning (ONL-2509)
Start date: 2025-09-15
The participants will work in Problem Based Learning (PBL)-groups investigating different topics regarding flexible and online teaching and learning, such as digital literacies, openness and design for online and blended learning.
Valideringsseminarium/Validation seminar_2509
Start date: 2025-09-19
I universitetets nya, flexibla modell för behörighetsgrundande högskolepedagogisk utbildning sker validering vid särskilda seminarier. Dessa bygger på att deltagarna presenterar en pedagogisk meritportfölj/Welcome to validate your educational merit portfolio! In the university’s new, flexible model for required professional training for academic teaching, validation takes place at special seminars. These are based on the participants presenting a pedagogical portfolio.
Introduction to Sustainable Development (IHU-2509)
Start date: 2025-09-24
The purpose of the course is to provide participants with greater knowledge in the field of sustainable development.
Building your pedagogical portfolio: Group supervision (BMP-2510)
Start date: 2025-10-08
Participants in the course will develop their teaching portfolio with the help of the course coordinator, or develop an application to be appointed as Recognised or Distinguished university teacher, in both cases in collaboration with each other.