Konstruktiv länkning (CA-2601)
Kursen syftar till att deltagaren ska kunna utveckla och kvalitetssäkra kurser inom det egna huvudområdet med hjälp av konstruktiv länkning.
I kursen använder deltagarna konstruktiv länkning praktiskt för utveckling av en ny eller en befintlig kurs från sin egen vardag.
Arbetet redovisas i en individuellt författad skriftlig rapport som diskuteras under ett seminarium.
Course objectives
Efter avslutad kurs ska deltagaren kunna:
- Tillsammans med andra diskutera hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas genom konstruktiv länkning inom det egna huvudområdet, med förankring i aktuell högskolepedagogisk forskning
- Formulera lärandemål, examinationsformer och undervisningsaktiviteter som är relevanta i förhållande till examina inom det egna huvudområdet.
Course Literature
- Biggs, J., Tang, C., & Kennedy, G. (2022). Teaching for Quality Learning at University. 5e. McGraw-Hill Education.
- Vetenskapliga artiklar och exempelmaterial tillhandahålls av kursledaren.
Target Group
Lärare och doktorander som vill utveckla och dokumentera sin kompetens inom området grundläggande pedagogisk skicklighet.
Schedule
-
2026-01-13 15:00-17:00 Träff 1
-
2026-01-27 15:00-17:00 Träff 2
-
2026-02-10 15:00-17:00 Träff 3
-
2026-02-24 15:00-17:00 Träff 4
-
2026-03-10 08:30-12:00 Träff 5
Contribute to SUHF:s guidelines
- 1
- 7
Status:
Open
Course period:
2026-01-13 -
2026-03-10
On campus
Hours of commitment:
40
Limit of enrollment:
24
Instructor(s):

Mikael Svanberg
Logga in för att registrera dig på den här kursen/Please log in to register for this course