Moduler Planera Samtalsregler Tips och trix Till kau.se

Diskutera

666

Här finns diskussionsfrågor inom området “Information och kommunikation”.
Använd gärna wordmallen som finns tillgänglig, men egentligen spelar det ingen roll hur dokumentationen sker. Det viktiga är att deltagarna förstår att och hur dokumentationen ska göras. Genom att skriva ner skapas möjligheter till samsyn och uppföljning.

Se diskussionsfrågorna som en utgångspunkt och lägg till/ändra frågeformuleringar utifrån vad er grupp behöver diskutera.

Frågor om information

Hur ska vi dela information med varandra? Vilken information ska delges via mail? Muntligt? När ska vi ta minnes- /mötesanteckningar?

Hur ska information alla behöver ha tillgång till vara tillgänglig? Hur håller vi den uppdaterad och aktuell?

Ser jag några risker med att vi har tillgång till olika information när inte alla är på plats samtidigt?

Hur kan vi i så fall förhindra denna typ av informationsglapp?

 

Lyssna på varandra, diskutera och dokumentera vad ni kommer fram till.


Frågor om kommunikation

Vilka kommunikationskanaler (ex E-mail, chatt i zoom…) ska vi använda? Var så konkret som möjligt, ange syftet med de olika kanalerna och vilka
förväntningar vi har på varandra om aktivitet i respektive kanal.

Inom teamet:
Inom avdelningen/ institutionen:

 

När förväntas jag vara tillgänglig i respektive kanal?

Ska jag ange när jag inte är tillgänglig, i så fall hur?

Vid arbete på Kau, ska jag vara tillgänglig digitalt på samma sätt som vid distansarbete?
Vad betyder grön lampa i zoom, kan jag ringa upp då? Gäller samma spelregler inom teamet som inom avdelningen? Hela Kau?

Ska vi vara tillgängliga för varandra på samma sätt inom vårt team/grupp som för övrig personal och studenter?

 

Lyssna på varandra, diskutera och dokumentera vad ni kommer fram till.