(Mingel från 8.15)
8.30 INTRODUKTION Jörg Pareigis och Patrik Larsson Fryxell 1B 306
8.45 FÖRFLYTTNING
8.55 PARALLELLA SESSIONER 1 (20+20+20) Fryxell 1B 306
Helena Fryklund: En utvecklingsresa i Canvas
Helena Fryklund: Undervisa med etik som lärandemål
Miriam Hellberg Lindqvist, Malin Knutz: Praktiknära samarbete i en distansutbildning med generell examen
8.55 PARALLELLA SESSIONER 1 (20+20+20) Sjöström 1B 309
Johanna Svärd, Anders Sidenblad, Kaisa Bjuresäter: Från salstentamen till teambaserat lärande
Ulrik Terp, Alma Gustavsson, Jenny Karlsson: Utvärdering av en kurs riktad till studentmentorer
Carin Lindskog, Anki Nordmarker, Henrik Bergman: Erfarenheter från uppsatshandledning med fokus på progress och grupp
8.55 PARALLELLA SESSIONER 1 (20+20+20) Fröding 1B 364
Minna Arvidsson, Helen Brink, Liliann Byman Frisén, Ann-Britt Enochsson, Kent Fredholm, Zara Hedelin, Anna Nissen, Annica Ådefors: Mikroundervisning i lärarutbildningen
Susanne Mellerskog, Linda Söderlind, Nina Kilbrink: “Varför blir detta så svårt för våra studenter?” Ett kollegialt utvecklingsarbete för att förbättra vår egen undervisning och studenternas lärande
Axel Berge: Underlag för diskussion om hur textgenererande AI ändrar innebörden av att redovisa skriftligt
8.55 PARALLELLA SESSIONER 1 (40+20) Rejmer 9C203
Ala Sarah Alaqra, John Sören Pettersson: Facilitating communication among teachers, workshop on Canvas opportunities
Yosief Wondmagegne: Automaträttande bedömningssystem och ”övergångsproblemet” i matematik
10.00 PAUS OCH FIKA TRANSFORMUM 1A 307
10.30 OPEN SPACE TRANSFORMUM. Markus Schneider
12.00. LUNCH (55 min) Solsta Inn.
12.55-14 PARALLELLA SESSIONER 2 (20+20+20) Fryxell 1B 306
Alexander Vestin, Peter Bellström, Pierre Sjöberg: Automatisk rättning och återkoppling – Erfarenheter från att använda ett egenutvecklat system för automatisk rättning och återkoppling av inlämningsuppgifter i en programmeringskurs
John Johansson, Linda Bergkvist, Karin Brodén: Att designa och utveckla en kurs för yrkesverksamma med stöd i andragogik/vuxenpedagogik.
Pierre Sjöberg, Peter Bellström, Alexander Vestin: Skriftlig individuell hemtentamen i skuggan av ChatGPT
12.55-14 PARALLELLA SESSIONER 2 (20+20+20) Sjöström 1B 309
Gunilla Carlsson Kvarnlöf, Jonas Berghel, Magnus Ståhl: Hur kan vi göra både kurser och program mer studentcentrerade?
Annelie Andersen, Ann Vestfält, Sophie Rudström Fernqvist, Anneli Wiker, Anette Daleke, Claes Hallquist, Elisabet Olsson: Synliggörande av lärarstudenters professionsutveckling
Katharina Rahnert, Inger Esperi, Charlotte Hemmingson: Reflections on pedagogical strategies based on analogies
12.55-14 PARALLELLA SESSIONER 2 (20+20+20) Fröding 1B 364
Patrik Holm, Christina Fjaeraa Alfredsson, Ulrik Terp: Studenters attityder till fusk
Jan-Erik Odhe: Kursutveckling med hjälp av fsQCA
Åsa Möller, Ann Dyrman: Utvecklingsarbete av en forskarutbildningskurs
14.00 FÖRFLYTTNING
14.10 PARALLELLA SESSIONER 3 (20+20+20) Fryxell 1B 306
John Johansson: Att hjälpa företag att lära ut
Lena Brunzell, Kamal Rezk: Simuleringsapplikation som verktyg för ökad förståelse av fysikaliska fenomen
Malin Knutz samt studenter: Hur kan man skapa en aktiv social studiemiljö i distansprogram?
14.10 PARALLELLA SESSIONER 3 (20+20+20) Sjöström 1B 309
Freddy Kjellström: Erfarenheter från undervisning på kurser i Ledarskap och Hälso- och sjukvårdsadministration
Irina Persson: Paradoxes of information? Students come to the library for information search, – but what is information?
Ala Sarah Alaqra, Linus Geewe, John Sören Pettersson, Mirela Vinerean: Interdisciplinary collaboration for enhanced education
15.10 FIKA I TRANSFORMUM 1A 307
15.30 KAUKAN – SUMMERING OCH AVSLUT
16.00 SLUT