Författare/Author | Titel/Title |
Irina Persson | Paradoxes of information? Students come to the library for information search, -but what is information? |
Åsa Möller, Ann Dyrman | Utvecklingsarbete av en forskarutbildningskurs |
Freddy Kjellström | Erfarenheter från undervisning på kurser i Ledarskap och Hälso- och sjukvårdsadministration |
Yosief Wondmagegne | Automaträttande bedömningssystem och ”övergångsproblemet” i matematik |
Gunilla Carlsson-Kvarnlöf, Jonas Berghel, Magnus Ståhl | Hur kan vi göra både kurser och program mer studentcentrerade? |
Lena Brunzell, Kamal Rezk | Simuleringsapplikation som verktyg för ökad förståelse av fysikaliska fenomen |
Ala Sarah Alaqra, Linus Geewe, John-Sören Pettersson, Mirela Vinerean | Interdisciplinary collaboration for enhanced education |
Helena Fryklund | En utvecklingsresa i Canvas |
Ala Sarah Alaqra, John-Sören Pettersson, | Facilitating communication among teachers, workshop on Canvas opportunities |
Malin Knutz samt studenter | Hur kan man skapa en aktiv social studiemiljö i distansprogram? |
Miriam Hellberg Lindqvist, Malin Knutz | Praktiknära samarbete i en distansutbildning med generell examen |
Janerik Odhe | Kursutveckling med hjälp av fsQCA |
Ulrik Terp, Alma Gustavsson, Jenny Karlsson | Utvärdering av en kurs riktad till studentmentorer |
Axel Berge | Underlag för diskussion om hur textgenererande AI ändrar innebörden av att redovisa skriftligt |
Annelie Andersen, Ann Vestfält, Sophie Rudström Fernqvist, Anneli Wiker, Anette Daleke, Claes Hallquist, Elisabet Olsson | Synliggörande av lärarstudenters professionsutveckling |
Carin Lindskog, Anki Nordmarker, Henrik Bergman | Erfarenheter från uppsatshandledning med fokus på progress och grupp |
Alexander Vestin, Peter Bellström, Pierre Sjöberg | Automatisk rättning och återkoppling – Erfarenheter från att använda ett egenutvecklat system för automatisk rättning och återkoppling av inlämningsuppgifter i en programmeringskurs |
Katharina Rahnert, Inger Esperi, Charlotte Hemmingson | Reflections on pedagogical strategies based on analogies |
Patrik Holm, Christina Fjaeraa Alfredsson, Ulrik Terp | Studenters attityder till fusk |
Johanna Svärd, Anders Sidenblad, Kaisa Bjuresäter | From written exam to Teambased Learning |
Pierre Sjöberg, Peter Bellström, Alexander Vestin | Skriftlig individuell hemtentamen i skuggan av ChatGPT |
Minna Arvidsson, Helen Brink, Liliann Byman Frisén, Ann-Britt Enochsson, Kent Fredholm, Zara Hedelin, Anna Nissen, Annica Ådefors | Mikroundervisning i lärarutbildningen (8 författare) |
John Johansson, Linda Bergkvist, Karin Brodén | Att designa och utveckla en kurs för yrkesverksamma med stöd i andragogik/vuxenpedaogigk |
Helena Fryklund | Undervisa med etik som lärandemål |
John Johansson | Att hjälpa företag att lära ut |
Susanne Mellerskog, Linda Söderlind, Nina Kilbrink | “Varför blir detta så svårt för våra studenter?” Ett kollegialt utvecklingsarbete för att förbättra vår egen undervisning och studenternas lärande |