30 september 2021
Årets tema: Redefining Learning Spaces

Redan innan pandemin var gränserna mellan det fysiska och virtuella suddiga och undervisning och lärande skedde på många olika platser samtidigt. Så småningom kommer vi att återgå till campus, efter flera terminer med nätbaserad undervisning. Vilka lärdomar kommer vi då ta med oss? Hur designar vi våra kurser framöver? Finns det möjlighet för en kombinerad och mer flexibel undervisning och hur kan den ser ut? Det är några frågor som diskuterades under 2021 års konferens, som hade temat Redefining Learning Spaces.

PROGRAM

Vi fick in många spännande bidrag, både på svenska och engelska.

Samtliga abstract finns samlade i abstractkatalogen.

KEYNOTE

Keynote speaker Torgny Roxå

Torgny Roxå har varit en akademisk utvecklare i över 30 år som stöttat lärare i deras strävan att förbättra studenternas lärande. Han har etablerat Lunds universitets tekniska fakultet som ett nationellt och internationellt exempel på hur man kan förbättra undervisning strategiskt. Han har gjort detta tillsammans med kollegor som också menar att akademiska värderingar bör (och ska) vägleda förbättringen av akademisk undervisning. Detta arbete har tilldelat honom titeln Excellent lärare inom den tekniska fakulteten och Lunds universitetspris för framstående pedagogiska prestationer.

Torgny delade med sig av erfarenheter, idéer och forskning om hur man genomför kursvärderingar för studenternas lärande oberoende av om kurserna genomförs online, på campus eller i ett blandat format.

SE TORGNYS PRESENTATION

https://kauplay.kau.se/media/t/0_b2wb9a3u

ANMÄLAN

Anmälan har stängt.