Keynote speaker: Torgny Roxå, Lunds tekniska högskola

INSPELAD PRESENTATION

PPT

ABSTRACT

Torgny Roxå, pedagogisk utvecklare vid Genombrottet, Lunds tekniska högskolas gemensamma pedagogiska stöd- och utvecklingsenhet. Torgny har varit en akademisk utvecklare i över 30 år som stöttat lärare i deras strävan att förbättra studenternas lärande. Han har etablerat Lunds universitets tekniska fakultet som ett nationellt och internationellt exempel på hur man kan förbättra undervisning strategiskt. Han har gjort detta tillsammans med kollegor som också menar att akademiska värderingar bör (och ska) vägleda förbättringen av akademisk undervisning. Detta arbete har tilldelat honom titeln Excellent lärare inom den tekniska fakulteten och Lunds universitetspris för framstående pedagogiska prestationer.

Torgny kommer att dela med sig av erfarenheter, idéer och forskning om hur man genomför kursvärderingar för studenternas lärande oberoende av om kurserna genomförs online, på campus eller i ett blandat format.