Här hittar du årets abstractkatalog. Klicka på titeln för att läsa abstractet.

Parallella sessioner 1 (9.00-10.00)

Nyquist

Can using case studies from the industry as teaching strategies in
LCA courses provide synergistic mutual benefits?

Ali Mohammadi och Venkatesh Govindarajan

Pronoun-rounds in Digital and Campus-based Classrooms. Improving Learning for Trans and Non-binary Students
Wibke Straube och Kajsa Knape

Rejmer

Studentutbyte utan resor: Erfarenheter från ett ERASMUS-projekt
Zara Hedelin, Minna Arvidsson, Ann-Britt Enochsson, Anita Ward och Annica Ådefors

Studentens lärande, effektiv undervisning och meningsfull examination – med skarpa Case
Marie-Therese Christiansson

Transformum

Enkla frågor för att minnas mer. Ett utvecklingsarbete och uppföljande intervjuer.
John Johansson

Flippat eller traditionellt i onlineundervisning? Två olika strategier för att hantera undervisning inom sjuksköterskeutbildningen under covid-19-pandemin.
Patrik Holm

Parallella sessioner 2 (13.00-14.00)

Nyquist

From written assignments to climate challenges: Understanding transformations at different levels
Jenni Koivisto

Power of anonymous feedback—There are no stupid questions
Ala Sarah Alaqra

Rejmer

Hjälpande händer? Vikten av lärarens hand och studenternas antecknande i distansstudier inom redovisning
Katharina Rahnert och Niklas Jakobsson

Att “knäcka koden” kan vara svårt – Några erfarenheter från att ha introducerat skapandet av spel i en programmeringskurs
Peter Bellström, Pierre Sjöberg och Alexander Vestin

Transformum

Psykologi och oral hälsa – ett exempel på framgångsrikt samarbete över fakultetsgränserna
Ulrik Terp, Charlotte Johansson, Anita Boström, Janna Lindroos och Ulrika Lindmark

Det pedagogiska lyftet @Handelshögskolan vid Karlstads universitet
Marie-Therese Christiansson

Parallella sessioner 3 (14.10-15.10)

Nyquist

Co-creation of educational opportunities: a case study of a joint venture between teachers and students
John Johansson och Erik Månsson

The teacher in front of the camera: Experiences of taking part in TV documentaries
Hanna Enefalk

Rejmer

Lärarstudenters reflektion kring samt design av datorbaserade elevaktiviteter i geometri
Maria Fahlgren och Mirela Vinerean

Riskpedagogik och konceptet RiskLab
Andreas Pettersson, Emelie Hindersson och Johanna Gustavsson

Transformum

Utveckling av undervisning för livslångt lärande
Charlotta Andersson, Pernille K Andersson, Carolina Camén och Jenny Karlsson

Från förmedling till samhandling i stora studentgrupper – fallet ekonomistyrning
Claes Högström, Sara Davoudi och Per Karlsson