(Mingel från 8.15)

08.30 INTRODUKTION. Johan Sterte och Jörg Pareigis. NYQUIST.
09.00 PARALLELLA SESSIONER 1

  • NYQUIST
    Ali Mohammadi & Venkatesh Govindarajan
    Can using case studies from the industry as teaching strategies in LCA courses provide synergistic mutual benefits? (eng)
    Wibke Straube & Kajsa Knape
    Pronoun-rounds in Digital and Campus-based Classrooms. Improving Learning for Trans and Non-binary Students (eng)
  • REJMER
    Zara Hedelin, Minna Arvidsson, Ann-Britt Enochsson, Anita Ward & Annica Ådefors
    Studentutbyte utan resor: Erfarenheter från ett ERASMUS-projekt   
    Marie-Therese Christiansson
    Studentens lärande, effektiv undervisning och meningsfull examination – med skarpa Case
  • TRANSFORMUM
    John Johansson
    Enkla frågor för att minnas mer. Ett utvecklingsarbete och uppföljande intervjuer.
    Patrik Holm
    Flippat eller traditionellt i online-undervisning? Två olika strategier för att hantera undervisning inom sjuksköterskeutbildningen under covid-19-pandemin.

10.00 PAUS OCH FIKA. TRANSFORMUM.
10.30 OPEN SPACE – öppna kollegiala samtal med Markus Schneider. TRANSFORMUM. Mer om Open Space.
12.00 LUNCH. Solsta Inn.
13.00 PARALLELLA SESSIONER 2

  • NYQUIST
    Jenni Koivisto
    From written assignments to climate challenges: Understanding transformations at different levels (eng)
    Ala Sarah Alaqra
    Power of anonymous feedback—There are no stupid questions (eng)                             
  • REJMER
    Katharina Rahnert & Niklas Jakobsson
    Hjälpande händer? Vikten av lärarens hand och studenternas antecknande i distansstudier inom redovisning
    Peter Bellström, Pierre Sjöberg & Alexander Vestin
    Att “knäcka koden” kan vara svårt. Några erfarenheter från att ha introducerat skapandet av spel i en Programmeringskurs
  • TRANSFORMUM
    Ulrik Terp, Charlotte Johansson, Anita Boström, Janna Lindroos & Ulrika Lindmark
    Psykologi och oral hälsa – ett exempel på framgångsrikt samarbete över fakultetsgränserna
    Marie Therese Christiansson
    Det pedagogiska lyftet @Handelshögskolan vid Karlstads universitet

14.00 FÖRFLYTTNING
14.10 PARALLELLA SESSIONER 3

  • NYQUIST
    John Johansson & Erik Månsson
    Co-creation of educational opportunities: a case study of a joint venture between teachers and students
    Hanna Enefalk
    The teacher in front of the camera: Experiences of taking part in TV documentaries (eng)                          
  • REJMER
    Maria Fahlgren & Mirela Vinerean
    Lärarstudenters reflektion kring samt design av datorbaserade elevaktiviteter i geometri
    Andreas Pettersson, Emelie Hindersson & Johanna Gustavsson
    Riskpedagogik och konceptet RiskLab
  • TRANSFORMUM
    Charlotta Andersson, Pernille K Andersson, Carolina Camén & Jenny Karlsson
    Utveckling av undervisning för livslångt lärande
    Claes Högström, Sara Davoudi & Per Karlsson
    Från förmedling till samhandling i stora studentgrupper – fallet ekonomistyrning

15.10 PAUS OCH FIKA. TRANSFORMUM
15.30 KAU KAN – TRANSFORMERING I TRANSFORMUM
16.00 SLUT