(Mingel från 8.15)
08.30 INTRODUKTION. Johan Sterte och Jörg Pareigis. NYQUIST.
09.00 PARALLELLA SESSIONER 1
- NYQUIST
Ali Mohammadi & Venkatesh Govindarajan
Can using case studies from the industry as teaching strategies in LCA courses provide synergistic mutual benefits? (eng)
Wibke Straube & Kajsa Knape
Pronoun-rounds in Digital and Campus-based Classrooms. Improving Learning for Trans and Non-binary Students (eng) - REJMER
Zara Hedelin, Minna Arvidsson, Ann-Britt Enochsson, Anita Ward & Annica Ådefors
Studentutbyte utan resor: Erfarenheter från ett ERASMUS-projekt
Marie-Therese Christiansson
Studentens lärande, effektiv undervisning och meningsfull examination – med skarpa Case
- TRANSFORMUM
John Johansson
Enkla frågor för att minnas mer. Ett utvecklingsarbete och uppföljande intervjuer.
Patrik Holm
Flippat eller traditionellt i online-undervisning? Två olika strategier för att hantera undervisning inom sjuksköterskeutbildningen under covid-19-pandemin.
10.00 PAUS OCH FIKA. TRANSFORMUM.
10.30 OPEN SPACE – öppna kollegiala samtal med Markus Schneider. TRANSFORMUM. Mer om Open Space.
12.00 LUNCH. Solsta Inn.
13.00 PARALLELLA SESSIONER 2
- NYQUIST
Jenni Koivisto
From written assignments to climate challenges: Understanding transformations at different levels (eng)
Ala Sarah Alaqra
Power of anonymous feedback—There are no stupid questions (eng)
- REJMER
Katharina Rahnert & Niklas Jakobsson
Hjälpande händer? Vikten av lärarens hand och studenternas antecknande i distansstudier inom redovisning
Peter Bellström, Pierre Sjöberg & Alexander Vestin
Att “knäcka koden” kan vara svårt. Några erfarenheter från att ha introducerat skapandet av spel i en Programmeringskurs
- TRANSFORMUM
Ulrik Terp, Charlotte Johansson, Anita Boström, Janna Lindroos & Ulrika Lindmark
Psykologi och oral hälsa – ett exempel på framgångsrikt samarbete över fakultetsgränserna
Marie Therese Christiansson
Det pedagogiska lyftet @Handelshögskolan vid Karlstads universitet
14.00 FÖRFLYTTNING
14.10 PARALLELLA SESSIONER 3
- NYQUIST
John Johansson & Erik Månsson
Co-creation of educational opportunities: a case study of a joint venture between teachers and students
Hanna Enefalk
The teacher in front of the camera: Experiences of taking part in TV documentaries (eng)
- REJMER
Maria Fahlgren & Mirela Vinerean
Lärarstudenters reflektion kring samt design av datorbaserade elevaktiviteter i geometri
Andreas Pettersson, Emelie Hindersson & Johanna Gustavsson
Riskpedagogik och konceptet RiskLab
- TRANSFORMUM
Charlotta Andersson, Pernille K Andersson, Carolina Camén & Jenny Karlsson
Utveckling av undervisning för livslångt lärande
Claes Högström, Sara Davoudi & Per Karlsson
Från förmedling till samhandling i stora studentgrupper – fallet ekonomistyrning
15.10 PAUS OCH FIKA. TRANSFORMUM
15.30 KAU KAN – TRANSFORMERING I TRANSFORMUM
16.00 SLUT