Idag har Forskarseminarit för yrkesutbildning och yrkeslärarytbildning gästas av Sofia Antera från Stockholms universitet. Sofia som för dagen var med oss via zoom från Grekland presenterade sin avhandling Vocational Teachers’ Professional Competence at the Intersection of Two Regimes of Comepetence. The case of Sweden och de tre delstudier som ingått i avhandlingen:

Study I: Antera, S. (2021). Professional competence of vocational teachers: a
conceptual review. Vocations and Learning 14, 459–479.
https://doi.org/10.1007/s12186-021-09271-7
Study II: Antera, S., Teräs, M.., Nilsson, S., & Rehn, H. (2022). Important and
achieved competence for Swedish vocational teachers: A survey with teachers
and principals. Nordic Journal of Vocational Education and Training, 12(1),
76–102. https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2212176
Study III: Antera, S. (2022). Being a vocational teacher in Sweden: Navigating
the regime of competence for vocational teachers. International Journal for
Research in Vocational Education and Training, 9(2), 269–293.
https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.2.6

För er som missade seminariet finns en ny chans när Sofia Antera besöker Linköpings universitet och Forskarseminariet för yrkesdidaktik och yrkesutbildning den 13 oktober