Webbinarium, 15 april – anmälan senast 10 april

Välkommen till webbinarium med Svante Sandell och Anna Kahlson från Myndigheten för yrkeshögskolan den 15 april kl.15.15-16.45!

Är SeQF – den svenska referensramen för kvalifikationer för livslångt lärande – nyckeln till framtidens kompetensförsörjning och ökade möjligheter till livslångt lärande?

Anna Kahlson och Svante Sandell, samordnare för SeQF och validering från Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH), tar oss med på en resa genom arbetet med kvalifikationer kopplade till SeQF och validering. Upptäck vilken central roll SeQF kan och bör spela för att säkra kompetensförsörjning och främja livslångt lärande. Utforska hur referensramen berör utbildningssektorn, speciellt den högre utbildningen, och skapar en grund för effektiv och träffsäker omställning och re- och upskill.

Missa inte chansen att förstå hur SeQF är en utgångspunkt för att forma framtidens utbildning och möta de ökande kraven på kompetens inom olika sektorer.

Webbinariet kommer att ges måndagen den 15 april kl. 15.15-16.45. Anmälan sker nedan senast 10 april. Länk till webbinariet kommer att skickas till anmälda deltagare under vecka 16.