När de nya studenterna startade höstterminen möttes de av texten “Välkommen! Nu börjar äventyret!” i universitetstrappan. För oss som intresserar oss för forskning om yrkesutbildning och yrkeslärarutbildning börjar nu också ett nytt äventyr – Yrkesutbildningsbloggen!

Yrkesutbildningsbloggen är kopplad till Forskarseminariet för yrkesutbildning och yrkeslärarutbildning och är tänkt att vara en informationskanal med aktuell information kring yrkesutbildning och yrkeslärarutbildning främst kopplat till Karlstads universitet, men också till Värmland, Sverige, Europa och Världen.

I bloggen kommer löpande att publiceras information och nyheter om utbildning, forskning, publikationer och nätverksaktiviteter etc. Bilden ovan är från en brainstorming kring vad vi vill att bloggen ska innehålla. Har Du någon nyhet eller information du vill att vi bloggar om? Kontakta annelie.andersen@kau.se och/eller hamid.asghari@kau.se