Vid årets högskolepedagogiska konferens, KauKan, vid Karlstads universitet presenterades tre utvecklingsprojekt som har sitt ursprung i den korta lärarutbildningen till vilken yrkeslärarutbildningen hör. Den som är intresserad kan läsa mer om projekten genom att följa respektive länk nedan.

Minna Arvidsson, Helen Brink, Liliann Byman Frisén, Ann-Britt Enochsson, Kent Fredholm, Zara Hedelin, Anna Nissen, Annica Ådefors: Mikroundervisning i lärarutbildningen

Susanne Mellerskog, Linda Söderlind, Nina Kilbrink: “Varför blir detta så svårt för våra studenter?” Ett kollegialt utvecklingsarbete för att förbättra vår egen undervisning och studenternas lärande

Annelie Andersen, Ann Vestfält, Sophie Rudström Fernqvist, Anneli Wiker, Anette Daleke, Claes Hallquist, Elisabet Olsson: Synliggörande av lärarstudenters professionsutveckling

Annelie presenterar projektet Synliggörandet av lärares professionsutveckling vid en tidigare konferens