Berättelse: Planerade on-campus-kurser off-campus

Berättelsen om utmaningar och lösningar vid en akut omläggning av en on-campuskurs i Informatik till off-campus vid pandemin våren 2020. Video 28 min.

Vid UPEs konferens Från campus till online 2020 handlade en av presentationerna om hur en campuskurs med kort varsel och lyckat resultat fick göras om till distanskurs. Det handlade om programmeringskurserna systemimplementeringsteknik och JavaScript för webbutveckling.

Peter Bellström och Pierre Sjöberg, Informatik (28 min.)

Referenser

Bellström, P., & Sjöberg, P. (2021). Utmaningar och lösningar med att genomföra en planerad on-campus-kurs off-campus. Erfarenheter från att våren 2020 genomfört programmeringskursen javascript för webbutveckling. I N. Jakobsson & C. Vikström (Red.), Bidrag från universitetspedagogisk konferens 2020 (s. 79–98). Universitetspedagogiska enheten Karlstads universitet.