Ramar och regler för undervisning vid Karlstads universitet

Undervisning vid Karlstads universitet, en statlig myndighet, regleras genom lokala policies och regler. Dessa styrande dokument harmonieras med lagar, förordningar, rekommendationer och överenskommelser på nationell och europeisk nivå. Härifrån hittar du till de flesta av de lokala styrande dokumenten.

Lokala ramar och regler

De flesta lokala policies, regler, m.m. finns i Inslaget, Universitetet, Styrdokument, Utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Här är några:

KAU. Regler för utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Karlstads universitet.

KAU. Råd och anvisningar för hantering av disciplinärenden (pdf).

KAU. Policy för studentinflytande vid Karlstads universitet (pdf).

KAU. Åtgärdsprogram vid diskriminering, trakasserier och annan kränkande behandling (pdf).

KAU. Kvalitet och kvalitetsarbete. (Se Inslaget, Utbildning, Kvalitet och kvalitetsarbete.)

Ytterligare två lokala resurser: